søndag 9. januar 2011

vaske vaske vaske


I de siste dagene har tiden gått med til vasking vasking og atter vasking. Det starta i går med to maskinvasker etter at jeg og Aron klarte å søle smelta smør-melk-egg og sukkerblanding utover hele kjøkkenet. Da måtte jeg først spyle guttungen og meg selv, så finne fram vaskestav og gulvklut og begi meg ut på den seigeste vaskejobben til nå. Så sette på et par klesvasker. Men det sluttet ikke der. På kvelden etter Aron hadde lagt seg våkna han plutselig litt vel tidlig syns vi men da jeg gikk inn til han oppdaga jeg at han hadde spydd ned hele senga si, så det var bare å vaske guttungen, skifte på senga og sette på enda en vask, nå med sprinkelbeskytter, sengetøy, dyne, pute, madrasstrekk, overmadrass og tisselaken (som abolutt ikke funker som det skal tydeligvis..., IKEA vett)
så prøve å kle inn madrassen med ett pledd, nytt tisselaken, laken, finne ei ny dyne (litt lita var den men vi supplerte med et ullpledd) og det ble ei lita pyntepute til hodepute. Fant fram ett nytt kosedyr som ikke var helt godkjent. Det ble nøye leta etter kaninen som dessverre var i vaskemaskina. Så fikk Aron legge seg og sovna overraskende. 
Det gikk en time og han våkna igjen. En ny runde spy over hele senga, påen igjen, skifte, vaske og re opp på ny. Men nå fikk han sitte litt oppe med oss til vi var sikre på at det verste var over. Han virka i bedre form, drakk vann og spiste en kanelbolle! da skjønte vi at han var bedre i allefall. La han i senga si igjen og han sov resten av natta. Puh!

Men i dag har jeg da vaska to maskiner til, er jo ikke plass på de to tørkestativene vett. Men det går da. Så 6 maskinvasker på ett døgn får være nok og nå får det være nok søl og omgangsjuke. Håper vi voksne holder oss friske og god søndag

Blogglisten

5 kommentarer:

  1. Uffa, pjusku UB ja.. Må vel noen slike runder med barn slik at de blir immune som voksne.

    God bedring til Aron og tvi tvi for at dere foreldre holder dere friske :-)

    SvarSlett
  2. Skriveleif, skulle vært pjusk selvfølgelig!

    SvarSlett
  3. Noen som muligens ønsker seg enda et tørkestativ? =P Hihi...
    Min erfaring e at omgangssyken kommer og går nesten like fort, så får håpe på det ! =)

    Forresten så e du snart bare 100 besøk fra 10 000 =D Gratulerer på forskudd ! ^^,

    SvarSlett
  4. det er to tørkestativ på det bildet Nina, og de er stappfulle. Pleier som regel ikke bruke mer enn det ene, ikke så ofte som dette vi vasker.

    Takk takk, formen er bedre og vi har slutta å vaske for ei stund håper jeg. he he.

    oi oi, ja snart 10000 besøk, burde ha en giveaway da kanskje.

    SvarSlett
  5. Ja, så det og tenkte at ett til hadde ikkje vært så dumt =P Haha... Synes ett tørkestativ blir litt lite for meg og Ola innimellom, men e vel bare eg som vasker klær før det andre blir tørt nok =P

    Ja =D Liker tanken ;) Bare 60 igjen no ^^,
    Forresten gleder meg til å komme på besøk i mars ! Selvom det bare e noen dager =P

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...