torsdag 22. september 2011

Tilbake til Høsten



Ei uke i Hellas og over 30 grader må jeg innrømme var himmelsk. Både kropp og sjel hadde godt av det. Aron storkosa seg i vannet og på sandstranda. Jeg har vel knapt nok bygget så mange sandslott eller tegnet så mye i sanda noen ganger før. En skikkelig kosefamilieferie. Selv om det var litt kuldesjokk å komme hjem så var det godt å komme hjem til senga si, det å kunne drikke vann fra springen, kaste dasspapiret i do og spise nesten alt jeg har lyst på. Matlysten var ikke helt på topp der nede men vann var det ooo store mustet. det og brus. Men hva skjer med at Hellas ikke har pepsi max... fant det knapt nok noen steder.. sjokk og angst... gjett hvem som kjøpte en stor flaske pepsi max vel hjemme i Norge..




Jeg har forresten rukket å bli 24 uker på vei, altså inni 6 mnd. Og tidsnøden har absolutt meldt sin ankomst. Ikke har vi vogn, ikke vugge, ikke bilsete en gang.. Så jeg saumfarer finn og babyshop etter kupp.. Om noen har noen gode forslag så rop ut:) Jeg ønsker meg emmaljunga city cross duo vogn og ei hvit enkel vugge og bilsete bør kanskje være britax eller maxi cosi så det går på adapteren til vogna. Mye å tenke på med andre ord... glad vi har det meste av andre ting i hus. Men om noen er glad i å strikke så ønsker jeg meg en god ulldress til lille nurket også.. Bra det snart er jul eller hva... men det kan i grunn blir litt for tett opptil når alt bør være i hus også.. Noen nevnte at man egentlig ikke skal kjøpe ting før etter ungen er født. Dobbelangst, noen som gjør det..? jeg tror ikke jeg hadde orka å kjøpt noe etter fødselen, med mindre det var bleier, smokk, ammeinnlegg eller mat... Når jeg tenker etter så var det vel mannen i huset som handla det meste og gjorde det meste da Aron ble født. Jeg husker hvor sjokka jeg ble da han skulle tilbake på jobb og jeg spurte jammen, hvem skal lage mat til meg nå da... ?? Det var heldigvis bare en tilvenningssak.. og tingene som mangler kommer vel i hus til slutt også.
Her er magan... 

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...