lørdag 30. november 2013

Snart desember

I dag har vi pynta til både advent og jul. Har ikke så mye adventsting så all julepynten ble smelt opp i samme slengen, og huset er forholdsvis rydda og vaska, så godt det lar seg gjøre med to bajas rotegutter i hus. Men det har blir veldig koselig og skikkelig julestemning her hjemme nå. Adventskalenderen til gutta er klare for morgendagen også, Jeg tror og håper og føler at denne jula kommer til å bli mye bedre enn fjorårets, forrige jul var ikke den koseligste til tross for at jeg også var gravid da også.

Samboern og jeg var veldig uenige da og det ble en solid trøkk og test for både forholdet og hver av oss tror jeg. Vi pratet veldig lite sammen og sa vi noe så var det ofte om hvor uenige vi var. Det var jo overhode ikke planlagt da siden jeg tross alt gikk på p-ringen. Så jeg kan trygt si at den ikke fungerte helt optimalt på meg.... Men nå har vi fått dette året på avstand, vi har funnet mere tilbake til hverandre, kommet oss igjennom det som har skjedd, jeg mistet dessverre i 12 uke i februar, men samtidig førte det oss videre  og tettere igjen også. Vi har forlovet oss, vi har i grunn funnet en dato for bryllupet og fant ut at vi ønsket oss ett barn til og nå venter vi nr tre i slutten av mai.

Den lille ugla virker som den har det bra i magen. Er 14 uker nå og magen vokser. Tror jeg har begynt å kjenne liv også, det kommer noen smådult og bevegelser innimellom. Hadde nesten glemt hvor fantastisk det er å kjenne liv. Formen er varierende. Den verste trettheten, kvalmen og uggenheten har gått over. Men jeg er slapp, energiløs og sliten, mest sannsynlig Pga stoffskiftet,  jernverdiene og at jeg jobber 50%i tillegg til to små jeg skal ta meg av.

Kan trygt si at hormonene får testa seg enkelte dager.
Men nå går det mot jul, er ferdig med alle julegavene bortsett fra til forloveden. (Derimot den vanskeligste!) skal jobbe fram til 19.des også ha en velfortjent juleferie med familien. Gleder meg veldig. Tror minstemann kanskje får litt mer ut av jula i år enn i fjor;)


Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...