mandag 11. juli 2011

så mange planer og hormoner

Ha ha ha. jeg som hadde så utrolig mange planer... Når jeg ble gravid så skulle jeg sy masse nyttige ting til babyen, til meg til huset, alt skulle jeg ordne, jeg skulle jobbe masse ekstra jeg skulle trene som normalt og jeg skulle bare nyte alt og det faktum at det vokser ett lite mirakel i meg. 

Vel, for å starte på avkreftelsene... jeg har ikke rørt symaskina siden påska... det vil si før positiv test... jeg har heller ikke laga eller ordna noe annet til hverken baby, meg eller gutta mine. Jeg har bedrevet de siste tre mnd på sofaen, på do, i senga eller i halvsvime på jobb. Det har vært tøffe og slitsomme tre mnd for å si det sånn. SÅ utrolig tøtt man kan være og så utrolig sliten, så kvalm til tider og så lite til overs av både humør og lunte. Jeg har vært så hormonell at til og med guttungen begynte å ta etter i fakter. IKKE bra altså. Jeg tålte ikkenoe og gråt og kjefta for ingen ting. Men endelig NÅ først begynner ting å roe seg litt på alle kanter, både hormoner, kvalme, trøtthet og slitenhet. Til og med matlysta er mere tilbake. I stedet fo rå spise noe for å holde kvalmen unna har jeg faktisk lyst på enkelte matretter igjen. woohooo. kryss i taket. Kjempemorsomt å planlegge middag med med i den perioden som har vært. 

Magnus spør ; middag ja.
jeg sier; ja hva skal vi ha da?
Magnus: vet ikke, hva har du lyst på?
Jeg; ingenting
Magnus; hva med kylling?
Jeg, blæh nei, blir kvalm bare av tanken og lukta...
Magnus; hva vil du ha da som ikke gjør deg kvalm
Jeg; hormonene setter inn og jeg brøler, Jeg veit ikke, bare ta noe, jeg driter i det. 

djeeseskrist!!!... tulleruskete meg. Det er farlig med hormoner sier jeg bare. ikke nok med at man kjefter og smeller i det ene øyeblikket, for plutselig begynner man å grine fordi man hører en fin sang på radion lissom... trenger ikke være en ballade en gang, kan være en rockesang. Jeg blir sprø. Ikke noe normalt med sånn oppførsel vett.

Men jeg håper og tror at nå er det nyere tider. Jeg har kommet meg til 2,trimester. Jeg er fortsatt på jobb, skal jobbe litt ekstra i sommer faktisk. magen har begynt å poppe ut og jeg klarer ikke å holde den inne. Jeg har også fått time til ordinær ultralyd. 18.august er den store dagen.
Fram til da er det bare å vente, jobbe og vente. Jeg fikk ett anfall av bekymring her de siste dagene og har derfor gått til innkjøp av en angle sound. Etter mye kåling og strev fant jeg verdens vakreste hjertelyd og ble rolig med en gang. Hørtes ut som svosj svosj og ei lita tromme som spilte kjempefort. Pluss litt svosj spark og bevegelse. Noen andre som har testa sånn angle sound eller fetal dopler? Jeg kjøpte på Oslo teknikkmagasin i Karl johan. Var ikke så dyr heller i motsetning til hva prisen for bekymring kan samenlignes med. Men det var ikke lett å finne hjertelyden. Derav skjønner jeg advarslene mot dopler fordi den kan gi mere bekymring hvis man ikke finner hjertelyden.


her er forresten magen min i uke 12. får vel kalle den utgangspunktet selv om den buler litt ut rett under navlen. 
Blogglisten

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til den lille kommer eg ! =D
    Tenker eg kommer en tur i høst, så du kan spare litt hormoner til då og klikke på meg istedet ^^, Hihi...

    SvarSlett
  2. he he, hormonene begynner å bli en smule bedre faktisk, men de er litt uforutsigbare da så man er aldri trygg. Du er velkommen nårsomhelst:)

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...