tirsdag 6. desember 2011

Høygravid


Under 40 dager igjen til termin. Nå går det virkelig fort nå. Formen har i grunn dalt litt i det siste. Mye sliten, plaga med vonde kynnere og nedpress. Merker at det forbredes i magen ja. Håper bare han holder seg inne til over jul og nyttår. Spent på hva legen sier på fredag. Lenge siden sjekk av mage og meg og lillegutt nå. Til gjengjeld så er det nesten ukentlige sjekker fra nå av. 

Jeg benytter den tida jeg har til å slappe av på sofaen, sove og prøve å samle krefter. I tillegg er det litt juleforbredelser, julegaver og selvfølgelig Aron som står på timeplanen. Aron har blitt så flink i det siste. Prøver seg uten bleie, hører på mamman og pappan sin, hjelper til og det merkes at han har blitt stor gutt. Ordene og setningene kommer ramlende som perler på ei snor nå og plutselig tellet han til tjue. Går temmelig fort i svingene nå og vi merker at vi må passe på hva vi sier, her blir det nemlig hermet etter med en gang. Både ord og bevegelser. 

Magen er livlig og det hikkes flere ganger om dagen, det er mye bevegelser, spesielt når jeg forsøker å slappe av og sove. 

Status er at halsbrannen har tydeligvis kommet for å bli, fra morgen til kveld innimellom. Og når halsbrannen kommer så kommer gjerne kvalmen samtidig. Herlig. formen kan man jo i grunn ikke klage på, den er som den er. Når det nærmer seg slutten så er man bare mer sliten. Foreløpig ikke mye vann i kroppen (bank i bordet, men det kommer vel fort det også tenker jeg) noen spesielle lyster eller diller har jeg i grunn ikke men drikker mye vann, spesielt etter jeg har pussa tennene så smaker vannet enda bedre.. 
Hormonene er også ett kapittel for seg selv. Mennesker generelt irritere meg, spesielt nå i juleforbredelser og adventstida. Jeg holder meg dermed unna kjøpesenterene på en lørdag eller en søndag og etter arbeidstid. Og jeg er ikke på butikken lengere enn jeg må. Og ser jeg noen som griner så griner jeg gjerne med. Klarer ikke kontrollere det i grunn. Og alt med barn og triste ting sier seg selv at det får skrudd på krana. 

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...