fredag 6. mai 2011

fredag den 13 på forskudd


det er da virkelig fredag i dag men fredag den 13. er ikke før neste uke takk. Som om dagen ville høre på det. Dette har vært Drittdagen med stor D. Nå var ikke alt dritt da men mesteparten var møkk. Kom på jobb, rigga til og jeg kjente at jeg var litt pissed humør, var samtidig småsulten og derfor småkvalm, men det blir nok bra bare jeg får starta.. Neeeei da. den ene dustete kunden etter den andre kom. gidder ikke spørre hva som er på demobordet, tar en smak og, nei jeg likte det ikke jeg.. nei men så spør hva det er først da hvis du ikke liker yoghurt. for da liker du ikker drikkeyoghurt heller vet du. Snakk om sløsing. Mange av de kom i dag, også de som bare tar og ikke sier takk eller ser på en en gang. De som skal smake oå alle 4 smakene, helst to ganger men skal i allefall ikke kjøpe for nå var de jo mette, såkalte lunsjkunder. Bare ute etter gratis mat. De som ikke lar meg få pause fordi de skal smake på absolutt de som ikke står på bordet rett før jeg tenkte jeg skulle ta meg 5 minutter for å puste ut og gå på do f.eks. Neida, ingen pause på meg nei. Og jeg kjente irritasjonen steg. Så kom hun som tok kaka. -

Hva er dette? yoghurt nei, det tåler jeg ikke for da får jeg diare
jeg svarer- okey, da er det nok best å holde seg unna disse sa jeg mens jeg tenkte, FOR MYE INFORMASJON TAKK... 

så sier hun, men jeg må jo smake litt i det jeg tenkte jeg skulle lage en miniprøve til henne tar hun det glasset med mest i, tar en minisluk og kaster resten. Her kaster vi mat til den store gullmedaljen. Er det mulig. Hun kunne jo spurt om å få en mindre smaksprøve da. Håper hun får skikkelig diare... 

Så kom heldigvis sjefen min og reddet meg og vi spiste litt lunsj. Yess. nå kan det bare gå oppover tenker jeg. Jeg kosa meg og det var hyggelig og jeg var klar for å jobbe igjen. 
Det første jeg gjør etter pausen er å helle i smaksprøver, samtidig som det kommer en haug med folk, en del litt eldre som er helt ville etter smaksprøver selv om de ikke alltid vet hva det er. Samma det det er gratis mat jo.. og alt er jo så j..... dyrt så de skal ikke kjøpe. (må skyte inn at dette er npen få, de fleste er hyggelige, liker produktene, kjøpet og er så snille og søte) men i dag kom alle de andre. I det jeg skal riste en banan og passjonsfrukt  Yt mellommåltidsdrikk tenkejeg at -åh nei, var korken på. Det var den ikke og jeg kjenner og ser at banandrikkeyoghurten flyr utover i hele butikken, utover hele demobordet, utover meg, på gulvet og på ei gammel dame som står rett ved. Shit. Det var bare å beklage, begynne å tørke opp, vaske litt og begynne påen igjen. Etter det gikk det greit nok, solgte en del, men fikk et sår på hånda da jeg pakka sammen demobordet, slo ene plata i kinnet og ellers klarte å miste ting på gulvet. Så nå skal jeg bare slappe av hjemme og håpe at det ikke stemmer at de fleste ulykker skjer i hjemmet..... hjelp... best å holde seg rolig og ikke begynne på noen prosjekter.

God helg
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...