lørdag 28. september 2013

Endelig føles ting litt bra

Etter ett tøft år med mye hendelser og motgang møtte jeg til slutt veggen så det sang i slutten av august. Resultat etter to timers hysterisk grining i parkeringshuset på vika var 100% sykemelding fra dag en og i allefall en mnd framover i tid. På en måte ble det en stor lettelse for meg. Jeg er veldig glad i jobben min og trives godt men i den "tilstanden" jeg var i med smådepresjon, mye som skjedde, lite søvn, mye og alt for mye tanker og ettervirkninger fra hjernerystelse og diverse minner så ble det for mye å takle en stressende jobb i tillegg. Derfor ble det å bli beordret til å ta det med ro bare en bra ting.

Hva har jeg så gjort i sykemeldingsperioden. Tja jeg har trent for å føle meg litt bedre både i kropp og sinn. Stoffskiftet gjør jo sitt til å tulle til kroppen og fysikken min. Trening hjelper litt. I tillegg får jeg hjelpe til å sortere tankene og frigjør litt gode endorfiner så jeg føler meg noe bedre psykisk. Jeg har faktisk begynt å lage mere mat hjemme, er litt mere bevisst på kostholdet og prøver å være litt sunnere enn tidligere for å se om det kan ha en innvirkning, jeg har prøvd å sy litt, prøvd å gå turer, prøvd å møte litt venner. Ordne hjemme i huset og rydde... Og skal si dagene går unna. Har jo i tillegg to små som jeg steller med på morgen, ettermiddag og natta og i helgene, vi koser oss vi men det kan være utfordrende til tider med trass og opprør og en god porsjon sterk vilje og stahet. Litt sykdom har vi hatt også. Men det er mere den årlige høstforkjølelsen.

Likevel føler jeg det går mye bedre. Vi har solgte to bilene vi har og kjøpt en ny og større. En Nissan qashqai +2. Den er veldig tøff. Men samboeren er nok den som er mest fornøyd. Var visst veldig viktig med motorstørrelse og diverse og diverse;)

I tillegg har jeg gode nyheter og små hemmeligheter for tiden framover og det er morro og spennende å pusle og ordne med det. Kommer til å avsløre litt mer etter hvert. Men det har noe med bryllup og familien å gjøre. Gleder med til de neste to årene. Så ja det går mye bedre nå enn det har gjort det siste året. Kanskje har det begynt å snu nå etter ett ulykkes-
og skitår delux

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...