lørdag 27. august 2011

En kropp som ikke samarbeider...


her er det en liten gutt som er sliten etter å ha gått mye, og jeg kjenner meg vel i grunn like sliten om dagen.. Det skal ikke så mye til for å si det sånn.

Magen vokser, lillegullet sparker og beveger seg og vokser seg større og sterkere og tyngere.. og jeg merker det. Jeg har blitt tyngere. I løpet av en dag er beina ganske tunge og daffe, vannet samler seg og bekkenet skriker i smerte. Som da jeg gikk med Aron har også bekkenet begynt å si ifra nå. Og det blir ikke bedre av å stå oppreist en hel arbeidsdag, løfte litt tunge ting og lempe demobord og utstyr inn og ut av bilen. I dag har jeg jobba litt og jeg er helt utslitt. hele kroppen verker og roper etter å ligge på sofaen. Fillern altså. Trodde virkelig ikke det skulle bli så ille denne gangen siden bekkenet har vært ganske samarbeidsvillig til nå. Men nå sier det stopp altså. Symfysebeinet er kjenpevondt og det er ømt inni skinkene, korsryggen og hoftepartiet. Herlig.. vel ikke akkurat. Og jeg har glemt alt det jeg lærte hos fysioterapauten sist... 

-Ikke henge på ett bein, 
-bruke sekk og ikke veske
-gå ett og ett trinn i trappa (som ett barn)
-gå med små skritt
-reise meg opp med samla bein og med støtte fra armer, samme når en skal inn og ut av en bil. -Den tenk at du ikke har på undertøy og ikke skal vise hele utstyret fordi du har på skjørt entreen:)eller skal jeg si den måten kjendiser glemmer å gå inn og ut av en bil på:)
-ligge på siden med ei pute mellom beina. 

Enda var det masse mer men gjør jeg det?... trallalllaa... jeg begynner i allefall nå. skjerpings... men det å stå en hel dag, løfte og bære kommer jeg ikke utenom på jobb. jeg lukter legetime... isj.. bra det venter en ukes ferie til varmere strøk om ett par uker på oss. Skal bli deilig å slappe av. Inntil videre, følge råd og slappe av når jeg kan og holde ut.. noen sier at uke 20-30 er den beste perioden, vel det kan virkelig diskuteres... 
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...