torsdag 3. november 2011

10 små uker igjen

Da er det siste innspurt. 30 uker og bare 10 uker igjen til den lille forhåpentligvis kommer. Ganske rart å tenke på. Jeg skal faktisk bli tobarnsmamma.. 

Alt er klart til mini skal komme, vogn, vugge, klær og utstyr.. Men er jeg klar? Ikke helt enda tror jeg men jeg blir det nok. Akkurat nå så gleder jeg meg mere til jul og juleforbredelser. 
Hadde jeg bare hatt litt mere energi. For tiden så er jeg temmelig trøtt. I tillegg har jeg slitt en del med svimmelhet og uggenhet. Blir skikkelig kvalm av de svimmelhetsanfallene. Og da hjelper det ikke med halsbrann som øker kvalmen heller. Men dagene går jo. Men sliten, jo det er jeg. Det tar på å jobbe 3 dager i uka uansett merker jeg. Skal til legen i morra for å sjekke om det er blodverdiene som forårsaker svimmelheten. Hvis ikke må legen sjekke om det er noe annet..

Det begynner å bli trangt i magen, det er vanskelig å ta på seg sko, kle på seg, bare bøye seg. Ikke snakk om at jeg kan sitte litt framoverbøyd, nei, her er det bare å innta relaxed posisjonen med bakoverlent holdning og hånda støttende på toppen av magen. Merkelig hvordan den "hvile hendene rett under puppa"- stillinga kommer helt av seg selv. Har jo ett eget bord å disponere på magetoppen her. 

Status til nå

Uke: 
30+1

Vekt: 
rundt 70... (Tilsammen opp 10 kg)

Kjønn: 
gutt <3

Navn: 
har ikke bestemt oss enda men har noen alternativer

Leie:
ligger med hodet ned for tiden, gjort det siden 3d ul

Ødem: 
begynner å komme litt vann i kroppen nå ja. Litt i beina etter en lang dag. 

Andre plager: 
den bekkenløsninga da og svimmelhet, halsbrann og utrolig trøtt
Strekkmerker: sluppet unna enda men enda 10 uker igjen å vokse på

Termin: 
13.januar

Diller:
ikke foreløpig, er i grunn veldig matlei.. kjedeligst er å finne på middag og lage maten selv. 

Utstyr til babyen: 
har alt i boks nå. Kunne kanskje tenkt meg et bæresjal men får se hva det blir til.


Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...