torsdag 24. november 2011

33 uker og hormoner til besvær

Utsikten fra sofaen, der jeg ligger mye om dagen. 

Nådd 33 uker og det begynner å bli tungt. Men jeg klager ikke enda. Er heller ikke klar for at lillebror skal komme helt enda. Vil bli ferdig med jul og nyttår først. Men det var det disse hormonene da. De raser virkelig om dagen. Tåler ingen ting. Og det hjelper ikke å ha en til tider ganske så bestemt og trassig 2,5 åring i hus heller. Favoritt ordet er nei nei nei, og vil ikke er den nye hobbyen og det å høre på foreldrene sine det er bare ikke aktuelt. Herlig med bestemte og viljesterke unger gitt. Merker jeg blir like trassig selv. Så hvem som er surest eller mest hissig av guttungen og meg kan diskuteres innimellom. Samboern har måttet ta over både legging og bleieskift for å si det sånn. Noen ganger har jeg funnet ut at det er best å bare overlate akkurat det ansvaret til pappan så jeg ikke klikker. 

Magen er tung, den buler ut til alle kanter og jeg kan ikke fatte at ungen skal legge på seg 200 gram i uka framover. Hvor svær skal jeg bli? Kan ikke huske at jeg følte det sånn da jeg gikk med Aron. Men jeg gjorde nok det, fortrengelse er en god evne gitt. Tror jeg har glemt hvor vonde rier er til jeg ligger der med riene denne gangen også.

For å si det sånn, bilkjøring burde blitt overlatt til Samboern så han får bare ta lappen så fort som mulig. Det går på kjeftebruken løs og jeg lurer på hvem som har sluppet løs alle idioter i trafikken om dagen. Blinklys er ett utrolig luksuriøst ekstrautstyr som for all del ikke må brukes, og vikeplikt er for pyser og fartsgrense det er for tapere. Her ligger vi helst 30 km/timen under eller gjerne over. Ingen mellomting og om du for all del kjører for sakte for andre så ligger de på hornet. Og destod større bil jo større rettigheter gitt. Her kjører vi bare på i håp om at den andre bilen bare flytter seg. Er det mulig!!!! Klask i panna og vise fingern altså. Nei hormoner og kjøring passer ikke sammen. I allefall ikke på denne tiden av året. Noe sier meg at de som ikke pleier å kjøre har forvilla seg på veiene nå og i tillegg blir folk mer og mer stressa og distre. 
Også er det alle de som har så umåtelig god tid i butikken. Og klarer å ta hele veien så det er umulig å gå forbi og det å stoppe opp rett foran noen så en nesten kræsjer i en det er dagens nye fritidssyssel. Nei butikkshopping er heller ikke noe for meg om dagen. i allefall ikke på en lørdag. Og enda er det en drillion ting mer som irriterer meg. Men jeg tror jeg lar det blir med dette... 
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...