lørdag 12. november 2011

Jernsprøyte, gravidmassasje og trangt!!


For å oppsummere siste uka litt. Har følt meg veldig slapp, svimmel og tafatt. Rett og slett uggen og uvel. Ringte derfor legen etter å ha opplevd at rommet plutselig begynner å snurre når jeg sitter rett opp og ned. Dro til legen og tok blodprøve for å utelukke lave verdier så vi eventuelt kunne se på andre årsaker til svimmelheten.  Hun trodde det kunne være virus på balansenerven. Formen er litt bedre når det kommer til svimmelheten nå men det skal ikke mye til før jeg blir sliten. Blodprøvene viste at jernlageret mitt hadde sunket enda mer. Jernet lå på 5 og det er jo alt for lavt. Skal ligge på minimum 10.. Dermed skal jeg nå få jernsprøyter. Kult at kroppen ikke klarer å ta opp jernpillene jeg propper i meg. Takk for den lissom. Grunnen til jernproblemene er visstnok at babyen stjeler jernet i kroppen min og dermed sliter jeg med å få opp lagerene. 

På fredag var jeg på gravidmassasje på Atlasklinikken. En times himmelsk pleie. Snakk om å bli skjemt bort. Var helt kake etterpå. Så utrolig deilig. Jeg som alltid har vært litt skeptisk til massasje generelt. Men det var bare fantastisk deilig for en sliten stor kropp. Kan absolutt anbefales til andre gravide eller de som bare trenger litt massasje.

Jeg merker at det begynner å bli trangt og tungt nå. Jeg får fort smerter i korsryggen og ved skuldrene. Og da er det eneste som fungere å halvveis ligge i sofaen. Men jeg klarer ikke ligge på ryggen for da blir jeg uvel, så halvveis sittende, halvveis på sida fungerer, men så kommer den forbaska halsbrannen da.. Så tja jeg begynner i grunn å bli en smule lei nå. Syns magen begynner å bli veldig stor og ikke minst tung. Og jeg syns det er litt tidlig i grunn..  Men som samboern sa, det er lov å bli litt lei nå da. Snart bare 8 uker igjen og det er utrolig hvor fort tida har gått egentlig. 

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...