mandag 25. april 2011

Trøndelagstur




Da var vi tilbake etter en fantastisk koselig tur til Trøndelag. Min kjære og jeg fikk litt fri samtidig som gogutten var med. Men vi bodde på hotel og gutten var sammen med mormor og bonustante. Min fantastiske snille familie. Mamma som passer barnebarnet sitt og tante Monica som lar oss komme på besøk, lar bonustantebarnet sove over og ikke minst ordner bleier og ting til oss. Vi blir jo helt skjemt bort. Så jeg føler meg virkelig priviligert her.
Så det er både koselig og vemodig å reise til trøndelag syns jeg. For det første kjempekoselig å se mormor, tanter og venner igjen, derfor utrolig trist å reise hjem og vite at vi er så langt unna. 

Min kjære og jeg bodde på ett kjempefint hotel i byen, alt var stengt siden det var helligdager men vi kosa oss med middag ute, rødvin på rommet og sov ut og slappa av. Så var det påskelunsj hos tante Anita med masse koselige folk og familie. Deretter en tur oppi tyholttårnet etterfulgt av en koselig se-på-norske-talenter-kveld hos Monica.

Tante Monica bare gjør seg til

mamma vil ikke bli tatt bilde av
fått kjeks av mormor

plumpa i gjørma

Tyholttårnet

Aron koser seg med Egons barnemeny

Magnus og jeg dro så på hotellet og neste dag var det tid for å besøke gjengen i Rissa. Der var det påskeeggjakt, bursdagsfeiring og kos. Aron var med og kosa seg masse. Løp rundt på plena, stakk av, kasta stein i vannpytter, var på sklia og herja med disse 4 åringene som vi besøkte. Alle hadde en kjempeflott påske og alle var godslitene. Turen hjem var lang men det var godt å komme hjem til senga og hjemmet. Borte bra men hjemme best. Men også med litt ambivalens. Trøndelag burde vært mye nærmere for å si det sånn.

Nå er det tilbake til striskjorta og havrelefsa. Jeg kjenner påskegodte har lagt seg på rompe og lår så jeg slo til med en joggetur ute i dag. Herlighet det er jo sommertemp ute. Hjelpes. Hva skjer med været. Klager ikke men bare utrolig overraska. Like overraska som da det kom en veldig kald november.
Ha en flott mandag og slutt på påska. 
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...