fredag 22. oktober 2010

kvalitetstid



Jeg tror det er viktig å unne seg litt kvalitetstid sammen uten barn. En tid der man kan være bare kjærester og ikke foreldre. Vi trenger det innimellom og benytter gjerne muligheten til å sende ungen på ferie til besteforeldrene. Til nå har det bare vært de som har vært barnevakter og det er jo koselig for de, for Aron og for oss. I morra skal Aron til mormoren sin og Bessa.  Da kan min kjære og jeg slappe av, sove ut og bare være sammen. Og jeg har absolutt ikke noe dårlig samvittighet for det. Det tar på å være småbarnsforelder, spesielt med en bajas som vi har som ikke helt har funnet ut hva natten brukes til. Det skal nemlig ikke brukes til å være våken men å sove... Det kommer vel med tiden. TIl da har min kjære mamma og stefar, min svigermor og svigerfar vært gull verdt og så snille og gode at de har passet goingen vår. De er jo så unge og spreke at vi må jo benytte muligheten mens de enda er det. (ikke vondt ment det altså men ingen blir yngere med tiden) Også er det jo viktig og bra at de kan bygge en og relasjon med Aron uten at mamma og pappa på død og liv er det også. Jeg merker at Aron er kjempetrygg på alle og det kan jo kanskje ha noe med at han har vært mye sammen med besteforeldrene sine. 

Jeg har vært hjemme med gogutten min i 1 1/2 år og jeg har heller ikke noe dårlig samvittighet for å sende han i 50 % barnehageplass. For jeg vet han har det så bra der og koser seg og er masse ute. Han har andre barn å leke med og noen som passer på han hele tiden. Han har det faktisk mye bedre der enn hjemme. Enkelte dager er jeg så sliten og lei av å gå hjemme at jeg ikke er det mest lekende og koselige selskapet. Jeg føler meg faktisk mere ille til mote med å gå hjemme med han enn å sende han i barnehage. Noen ganger har jeg også behov for å være bare meg og ikke en mamma som må skifte bleie, rydde, vaske, mate, leke og gå ut å løpe etter en villstyring som skal oppdage hele verden. Det er jo en helt fantastisk og morsom tid nå men man trenger litt avlastning i blant. Jeg er jo mye hjemme alene med gogutten min så det å få tilbringe litt tid alene med min andre gogutt er gull verdt. 
Derfor takker jeg gladlig og spørr gjerne om besteforeldrene vil tilbringe litt kvalitetstid med barnebarnet sitt.  Nå er det ikke snakk om hver helg heller, men en helg eller en dag innimellom. Og det mener jeg at man trenger. Man trenger å være bare seg selv i blant og bare kjærester også. Man må huske å pleie forholdet i en så travel småbarnstilværelse. Husk å kose, klemme og kysse masse:) 
Blogglisten

1 kommentar:

  1. Så herlig!!!
    Er så VELDIG enig i at man trenger litt kvalitetstid.
    Vi har vært alt for dårlige på det.

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...