lørdag 5. februar 2011

lei av vinter'n

lengter etter dette.....

Huff ja, nå er jeg le av mørket, kulda, is snø og regn. Jeg er lei av å kle på meg ullklær, to tre lag, boblejakke, lue skjerf og votter, skrape is fra bilen eller børste snø hver dag, lei av at det er glatt over alt, lei av at det er så kaldt at Aron ikke kan gå ut. Lei av den lure sola som i grunn bare blender meg når jeg kjører bil, lei av å være bare inne, lei av å være trøtt, sliten og lei. Tja det var vel i grunn det. Flere klager mottas med takk. Men fra spøk til alvor, er i grunn veldig lei denne vinteren. Jeg har aldri vært noe vintermenneske eller tur menneske for den saks skyld, til min samboers store fortvilelse. Jeg klarer meg fint uten en skitur, eller base i snø og bli våt og kald. Det eneste jeg syns er koselig er å fyre i peisen, drikke varm kakao og spise nystekte boller. Å være på hytte er koselig det men jeg trenger ikke ut i snøen. Likte det når jeg var yngre men etter hvert som årene har gått syns jeg snøen er mere til bry enn til glede i grunn. Kal meg gjerne sur eller uviten eller gledes dreper, men hva er koselig med våt kald snø som snør ned bil, hus og skaper kaos. Jo den er fin å se på men tre mnd med snø er i grunn nok. Vinteren er så lang, så mørk og slitom. Jeg vil ha varme sol og kun trenge kle på meg ett lag med klær. Vi går jo alle rundt som små michelin menn som knapt klarer å røre oss. Aron hater å kle på seg og det blir en kamp hver gang. Jeg tror jeg trygt kan si at han også gleder seg til sommeren. 
Jeg kan i allefall glede meg med at nå blir det lysere og lysere, det blir varmere og varmere og etter hvert begynner vel all denne snøen og smelte også. Våren er flott, når alt spirer og gror og all søppela som har ligget under snøen kommer fram. Da er det flott da. Alle må rydde og sjaue til 17.mai også bare koser vi oss etter det med ferie og late dager. Passer meg yppelig. 
Ha en flott vinterdag enter du liker den eller ikke:) 

1 kommentar:

  1. Liker igrunn vinteren når det e sånn fint vintersnøvær med sol uten vind, snøvær og glatte...
    Men ska si det frister med en tur til det flotte stedet du har bilde av no ! Men ska dit i sommer faktisk ^^,
    Men før den tid e det Marokko med besøk hos dokkar ! =D
    Forresten, så har eg vært fem dager i Åre og et døgn på koietur med glatt føre til hytten... Blitt sporty eg =P

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...