søndag 4. juli 2010

Alt jeg trengte....


Var rett og slett en bytur med bestevenninna mi Ellen. Etter å ha gått hjemme og ikke hatt energi, lyst ork eller humør til noen ting. Har vært irritabel, sliten og trøtt og hele kroppen har verka. Aner ikke hva som har plaga meg men har vel bare vært sliten da og litt lei kanskje. Man får i grunn dosa si når man har gått hjemme med ungen i 14 mnd. Jeg får i allefall mer enn nok av det nå merker jeg. Han krever mye mer nå en da jeg amma han, bytta bleie og lot han sove. Selvfølgelig en utrolig morsom og koselig tid med mye som skjer, men fattelig slitsomt også. Han har veldig godt av å begynne i barnehage i August. Jeg har også veldig godt av det tror jeg. Kanskje jeg får mere tid til å sy og sosialisere meg da. Jeg kjenner ikke akkurat sååååå mange her vi bor. Og mannen jobber mye kveld og dag og helger om hverandre, så det er vel ikke til å unngå at man blir litt lei hjemmetilværelsen. 
Da er det godt man har gode venner som drar en med ut. Og en mann som mener jeg burde dra ut oftere og finne på no, så jeg dusja, tok på en kjole og sminka meg og den dassen som har vandra rundt her hjemme i flere uker var plutselig borte. Hva litt sminke og andre klær kan gjøre sier jeg bare. It's magic.
Kosa meg masse på byen, skravla, drakk og avviste noen slitsomme mannfolk. (slitsomt men man får jo litt selvtillitt av det for å si det sånn.), sendte en del fyllemeldinger til mannen som hadde lagt seg, drakk litt vann og spiste nattmat og dro tidlig hjem. Var hjemme i 2 tiden så det ble ingen helaften for å si det sånn. Til mitt forsvar så hadde jeg vært oppe siden kl 5.30. Trodde vel jeg skulle være litt dårligere form i dag da jeg ble vekket av en hyper unge kl 8 men formen er overraskende fin, masse vann og en allergipille og en ibux så ble hormonella de vil forvandlet til en turbo vaskekjærring. Nå har jeg rydda, lagt sammen klær, satt på ei vaskemaskin, mata og skifta på ungen, vekket mannen, støvsugd hele leiligheta, satt på oppvaskmaskin og tørka støv. It's magic...  en kveld på byen og humøret er upåklagelig, og slitenheten og utmattelsen og oppgittheten er vaska bort. 
Så min konklusjon, man skal unne seg å ha det gøy å dra ut selv om man kanskje ikke føler for det eller tror man orker. Så blir alt så bra.


ha en energisk og flott søndag. Eller en sløv og daff en om du vil:) Alt er lov. Det er jo søndag.
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...