onsdag 7. juli 2010

forsøk på parkidyll og skjorte og jakke til lillegutt



Siden det var så utrolig fint vær i dag så dro vi til byen for å møte selveste Ellen Propellen. Det er alltid så koselig å møte henne og må jo benytte sjansen nå som hun har fri og før vi reiserpå ferie alle mann. 

Reisefeberen har så absolutt meldt sin ankomst og det tenkes på pakking og diverse "hva må jeg huske ting" hele tiden. I går sydde jeg en tynn skjorte til Aron som han kan ha på seg i Hellas. Den ble riktignok ikke perfekt siden det er første gang jeg har sydd ei skjorte og brukte eget mønster, men pytt pytt, man må jo øve seg. Er i grunn fornøyd jeg og den passa også.


 materiale; bomullskrepp, blanke knapper med sort preg. mønster er eget, str ca 86/92

Jeg har også sydd en fleecejakke med hette til gutten, blir til høsten den da, kanskje til barnehagen. Den er sydd i tynn fleece, kantet med sort skråbånd, og har sydd i en sort litt stor knapp øverst, er ikke helt sikker på hvilke knapper jeg skal bruke ned resten av siden men tar det som det kommer, blir vel noe sort. mønster er fra "børnetøj du selv kan sy" boken.  men gjort om litt etter hvordan jeg ville ha jakken som er litt japanskinspirert. str 2 år
Og ENDELIG har navnebåndene mine kommet så nå skal det merkes og pyntes på de ferdigsydde tingene.)

Vel, vi var som sagt i slottsparken i dag, for det første så hadde vi da en liten gutt som ikke ville sove. Hvordan kan man sove når selveste Ellen er med? Man må selvfølgelig herje med henne og prøve å stjele og utforske alle tingen hennes og da har man IKKE tid til å sove. Selv ikke når Ellen gikk en trilletur rundt slottet. 
I tillegg begynte det å skye over og vi kunne føle noen små regndråper. Hva er det med Ellen, Aron og meg og parker...??? Hver gang vi drar til en park så skyer det over og begynner å regne. Kaldt ble det også så jeg som gikk i shorts begynte faktisk å fryse.. Snakk om norsk sommer a gitt. Vel vi forsøkte oss på parkidyll i allefall. Fikk jo kosa oss for det da. Og Aron stjal jo selvfølgelig showet:) Ikke en dag uten

Det har uansett vært en kjempeflott dag, til tross for en utrolig trøtt gutt på vei hjemover, men han kvikna til da han fikk leke med lekene og alt han ikke får lov å leke med men gjør for det.. Nei, er fortsatt det morsomste ordet i hele verden... kanskje jeg skal begynne å si ja det får du ikke lov til. da blir han nok forvirra da. jæ jæ, det går seg vel til tenker jeg selv om tv kanskej ramler i gulvet sammen med ungen snart og alle dvd på merksnodig vis havner under sofaen og tv seksjonen. og søppela er plasser i skuffer og skap og papiret og pappen er spist opp av en liten goklump. Det er virkelig en hektisk men fantastisk tid nå. Og jeg gleder meg til å ha med meg Aron og samboeren på ferie og bade, sole oss og kose oss. 


trenger vel ikke si noe annet enn "dvd himmel'n" her:)
Blogglisten

3 kommentarer:

  1. WOW, du er KNALLLLFLINK!!!!!!!!!
    Naturtalent???
    Tar meg gjerne et kurs :)

    Klem

    SvarSlett
  2. he he, tusen takk. Vet ikke helt om det da men kanskje det bare ligger i genene? mormor er syerske og mamma har sydd masse... syns det er kjempemorsomt i allefall. Jeg er nok ikke den rette til å ha kurs. he he, men vi burde hatt et sytreff tror jeg:) DU er jo utrolig flink i allefall.
    klem

    SvarSlett
  3. Åååå, ble helt forelska i den jakka!!!
    Er det greit jeg hermer litt? Eller, jeg kan prøve i hvert fall, kan jo ikke sy.. ;)

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...