lørdag 3. juli 2010

sokkeløs og barnesko


Vel, jeg får vel først som fremst bare innrømme at det er føst NÅ jeg skjønner hvorfor det plutselig ligger en barnesko eller en barnesokk midt i veien eller i grøftekanten. Det er ikke fordi folk plutselig mister det eller bare glemmer den der. Det er nok ungen selv som kan noe for akkurat den mystiske sokken eller skoen gitt. 
Jeg har en slik unge. Med en gang han får på seg sokker så river og sliter han i de til de er av og de blir bare kastet rundt i vilden sky og lander på do, på badet, under stellbordet, på veien, i trappa eller ett eller annet merksnodig sted. Før kunne han ha på sokkene en liten stund i allefall eller til han krabba de av seg men nå blir de rivd av nesten før vi rekker å ta de på. Derfor tror jeg vi knapt nok har ett bilde av gutten der han ikke er sokkeløs. Strømpebukse forsøker han også å hale av seg og resultatet blir en skikkelig sagge strømpis. Kult. 


sko er tøffest å leke med.

har ikke begynt på ta av sandal oppgaven enda fordi han er opptatt av å spise mat. 
Mat kan funke som en avledningsmanøver i blant

Og hva sko gjelder så er det akkurat det samme. 
Bare at her bruker han ikke 2 sekunder på å få de av. Han må nemlig jobbe litt mer skoene. De klarer han å få av seg etter å ha dratt opp borrelåsen, rivd litt i skoa og plopp plutselig fått dratt den av og kaster den på veien når vi har kommet halvveis til senteret. Og hvis man ikke passer godt på da så er man fort en av årsaken til en mystisk barnesko ett eller annet sted på veien. Til nå har vi ikke mistet noen sko men det varer nok ikke lenge tenker jeg. Ungen blir nemlig kjappere og mer oppfinnsom etter som dagene går. Så neste gang jeg ser en enslig liten barnesko eller en liten barnesokk så vet jeg hvorfor og jeg tenker; åh de har også en sånn sokke/skohatende unge. 

her går han rundt i sokkelesten etter at skoene har blitt kasta på plena.

Ha en flott sokkeløs eller skoløs dag. Det er godt det er sommer sier nå jeg. 
Blogglisten

3 kommentarer:

  1. Du får ta å knyte fast skoene i et bånd og ha båndet rundt beinet på ham! På en måte som ikke plager men som gjør at skoen i såfall bare henger der, ikke havner i veikanten. Må jo være teit å sitte igjen med ørten venstreskoer til slutt!

    SvarSlett
  2. he he ja det var ett bra forslag:) Eller sånne spenner som jeg fester i skoa og buksa f.eks. Finnes sånne til votter vet jeg:) Spørs om det hjelper med denne småpellegutten. larer kanskej få av de også... Til det blir vinter så får han bare gå uten sko og sokker:)

    SvarSlett
  3. Hehe... kjenner til det der med å ikke ha helt styr på hvor skoene er, ja! :p

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...