fredag 9. april 2010

Endelig sol og vår


Det skal ikke mer til enn litt sol så, skinner hele kroppen. Det føles i allefall sånn ut. Jeg merker at jeg blir glad, jeg får energi og jeg begynner å gjøre ting jeg har utsatt og ikke orket å gjøre på lenge. Akkurat som om våren setter igang så mye bra. Den gjør jo det. Jeg elsker våren, det er absolutt den beste årstiden. For det er nå alt spirer og gror og snøen smelter, gresset kommer fram, alt blir grønt, blomstene blomstrer og det blir varmere og ikke minst sommeren er i vente. Hvor mye bedre kan det bli. Slippe å kle på ungen så mye klær at han knapt nok klarer å røre seg, slippe å bekymre seg for om det er måkt eller om bilen vil starte. Og slippe å lure på hva man selv skal kle på seg av lag med stilongs, ull og strømpebukser og boblejakker. 

Snø er fint på julaften, ellers er den noe herk i grunn. i allefall med barnevogn og man kan ikke akkurat stå så mye på ski med barnevogn. Så i år har den vært ekstra hærk.. Blir nok mere stas neste år når lillegut vil ut å leke i snøen og kjøre akebrett og sånn. men nå ser vi fram til at han skal lære seg å gå i grønt, deilig, mykt gress. 
Endelig kom sola ordentlig fram og varmet skikkelig, tror det er første gangen jeg har gått ute uten strømpebukse i år. Sannelig på tide. 
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...