mandag 15. februar 2010

Alt for tidlig

Jeg syns faktisk det å bli vekket av kloring, sparking, lugging og snakkeroping kl 4.45 er litt i tidligste laget i grunn. Det er denne evinnelige nattaproblematikken da... Hvordan få den lille som begynner å bli stor til å sove... Han er 10 mnd og har aldri sovet så dårlig som han gjør nå. I tillegg tror jeg det er noe tenner på vei, han er kjempe kjempe sår på stumpen fordi han er så dårlig i magen og jeg tror han spiser noe han ikke tåler.
Men hva er det han ikke tåler? Første prosjekt blir å luke ut epler tror jeg. Det vil si halvparten av måltidene, han får fullkornsgrøt med eplesmak, den må byttes ut i såfall, og en del av fruktmosen han får må byttes ut. Må legge hjernen i bløt. Eventuelt få time hos legen i dag og finne ut hva vi skal gjøre.

Den lille såre stumpen er faktisk litt bedre nå etter mye a-krem og talkum og en del luftørking av rompa. Dette resulterte i både bæsjing og tissing på stuegulvet i går.. jo, da bedre det enn å bli vekket av hylgrining kl 00 i natt.
Jeg har funnet ut at jeg bare må legge meg når han legger seg for å i det hele tatt få noe søvn. La meg faktisk kl 22.30 i går for å sove ut, men fikk ikke sove og han vekket meg kl 23. Takk for den lissom. tok han oppi senga sammen med meg fordi jeg var så trøtt at hadde jeg vært på rommet hans hadde jeg sovna stående. I stedet har jeg ligget å blitt torturert litt med karatespark i puppen, turbospark i hofta, ryggen, utrolig skarpe negler som klyper og klorer over hele ansiktet, og utallig lugge episoder. kl 6 orket jeg ikke holde ut mer etter en time og 15 minutters tortur. Ja, det kjentes ut som tortur og jeg begynner å revurdere om Aron i det hele tatt skal få noen søsken om han ikke begynner å sove på natta snart.... Eller er det kanskje like greit å ta to unger i en smekk og bli ferdig med nattehysteriet mens man enda er i koma? Tror jeg må sove på saken..
Jeg pleier å få med meg god morgen norge nå for tiden men aldri har jeg sittet å ventet på at det skulle begynne.  Holy macaroni. Håper virkelig ikke dette blir noen vane. Vet jeg hadde en periode jeg "Skulle" opp å leke kl 5 på morgenen. Nå får jeg straffen lissom. Sorry mamma, vet du hadde et helvete med meg da. Nå vet jeg hvordan det føles og er.

Jeg bare takker gud for at jeg ikke skal på jobb om dagen. Selv om permisjonen min egentlig var over i går så skal jeg ikke ut i jobb før i august. Åh så glad jeg er for det nå. Det gjør ikke noe om jeg går rundt som en zombie her hjemme eller i verste fall bort til butikken. Men det hadde jo vært koselig å kunne sove mer enn 3 timer sammnehengende på natta. Det var jo ikke så ille da han var nyfødt en gang, da sov han jo masse...  ja, ja, sånn er det å ha en ny sjef i huset.


Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...