torsdag 25. februar 2010

midt på natta


Var ett aldri så lite jordskjelv som gikk av her kl 5 i natt vil jeg kalle det. Jeg kaller ikke kl 5 morgenen. Selv om Aron mente det var langt på dag og han skulle opp å leke. Det var bare komme seg opp, valge stod mellom å stå opp med en gang eller prøve å sove mer og bli torturert med kloring, hyling, sparking og lugging til man valgte å stå opp likevel. Jeg valgte å gjøre det frivillig vel og merke etter litt kloring og lugging. 
Han driver å leker som en turbo på gulvet, han ser på god morgen norge og storflirer. Lurer på om de programlederne er så morsomme eller så tenker han at ha ha, de har også blitt lurt opp tidlig i dag og likevel er så blide og fornøyde. Men kjære Aron min, de får betalt for det...Jeg håper bare jeg en gang får min lønn i himmelen....

Og hvor lange armer har egentlig unger? vokser de hver dag? hver time. Han rekker tak i alt, vi dytter det lengere og lengere bort men jaggu får han ikke tak i det på finurlig vis. Alt som ligge runder bordet og oppå bordet. Og blir kjempesint når vi tar det ifra han eller han ikke får tak i det. Leker ligger spredt utover hele stua, leker og våre ting og tang som han egentlig ikke skal leke med... På tide med frokost også. Grøt, grøt og atter grøt, som går ned på høykant og en mye større posjon enn hva han egentlig skal ha. En posjon er for pinglete, helst en og en halv. Ja, vi snakker om et lite matvrak og etterpå en stor flaske melk og en dupp og jeg sitter her lys våken og lurer på hva som har skjedd...  Jeg tenner opp i ovnen så får jeg kanskje varmen i meg. 

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...