onsdag 24. februar 2010

sløv and slapp off


Jeg går jo rundt å daffer i joggebukse hjemme hele dagen. Derfor har jeg funnet ut at jeg ønsker meg skikkelig en sånn daffedress/kosedress. Bra jeg har bursdag snart (hint hint) he he.
Men de ser bare så behagelige ut. Aron har jo en del sånne dresser og han trives godt i de, så hvorfor de ikke har laget sånne daffedresser til voksne før nå skjønner jeg ikke. Husker jeg ønsket meg sånn hel pysj for noen år siden, det var nesten umulig å oppdrive. Jeg har det med å lete etter spesielle plagg for så å aldri finne de eller endelig finne det plagget til en formue. Såoppdager jeg at når neste mote eller vår parti, høståarti kommer inn så finnes det plagget jeg har lett over i ett halvt år over alt. Er det ikke typisk. Kanskje jeg bare er forut min tid og moten? Har lært at nå skal jeg slutte å lete og bare gi de plaggene ett kvartal før de kanskje dukker opp. 

 men det må jo være deilig å bare hoppe inni en sånn bukse og genser i ett dress og bare kose seg. Jeg gidder ikke pynte meg eller ha på noe annet enn joggebuske hjemme, med mindre vi har besøk og jeg vil se litt mere ordentlig ut da. Aron klarer alltid å grise ette eller annet mat, sikkel, gulp eller verre ting på meg så det prosjektet se bra ut hjemme har jeg lagt på hylla. Men det er jo selvfølgelig kos å pynte seg og hoppe inn i dongeribuksa, tunikaen eller kjolen når man skal ut og vise seg blant folk som jeg vil kalle det. Det blir jo noen turer på Tveitasenteret, men det er mange ganger jeg har daffa avgårde dit i hettegenser og joggingsen. Tror alle vet hvem jeg er der likevel så jeg gir litt blaffen. Burde vel kanskje gredd håret innimellom. Hender seg jeg får noen blikk. Nei, huff jeg må skjerpe meg. Vil ikke egentlig være en sånn som bare driter i hva jeg har på meg eller hvordan jeg ser ut, men noen ganger så gidder jeg bare ikke "pynte" meg for en 10 minutters tur på butikken. Jeg var ikke sånn før, lurer på om denne mammatilvørelsen har tatt knekken på hvor fin jeg er på det. Hører det med til tilværelsen som hjemmeværende mor at man blir vant til å gå med matrester, kloremerker, utlygga, flokete hår, sikkel, gulp og være usminka fordi man ikke alltid har tid til å legge på ett lag sparkel i ansiktet så man ikke ser så dratt ut etter alt for mange søvnløse våkenetter. 

En dusj hjelper på formen men den hjelper ikke alltid på utseendet altså. Skulle vært en sånn magisk dusj. du går inn i den og kommer ut som den hollywoodfrua. Like flott uansett hvor lite du har sovet, eller hvor mye du har blitt sølt på. Jeg ønsker meg en sånnen også jeg. 
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...