torsdag 11. februar 2010

God Morgen

Det er jo alltid like koselig å våkne av lukten av en real bæsjebleie...... vel,  Enda mer koselig er det når denne lille gullklumpen presterer å vise sine nye kunster ved å stå i krabbestillign i senga for så å presse rompa si mot ansiktet ditt. Jo da jeg lukta den fra før av lille venn, men nå brakk jeg meg. Så god morgen til deg også og ja du skal få nye bleie med en gang. Utrolig rart hvor fort man venner seg til slike ting. Man tar bæsje bleie etter bæsjebleie, man blir tissa ned, gulpa på, sikla på, klort klypi, bitt og sparka og slått. Men man tar det som en del av hverdagen. Er det ikke herlig?
Det hører til det å ha barn, men man får man jo så mye flott og koselig også, man får klemmer, koser, nusser, smil, latter, man føler seg nødvendig, kostbar, elsket og viktig. Man gleder seg over milepæler sammen, framskritt og nye utfordringer.
aldri trodde jeg at jeg skulle bli så stolt eller så glad over at sønnen min klarer å sitte på egnhånd, krabbe eller spise av skje.

Det er så godt å føle at man kan glede seg over disse småtingene, ha en liten person som etter så kort tid betyr så utrolig mye i livet ditt. Han er knappe 10 mnd men han betyr alt for meg. Allerede da han lå i magen betydde han alt for meg. Utrolig rart hvordan noen kan bare komme inn i livet ens og sette alt på hodet, forstyrre alt og forandre alt. Alt som var viktig for meg før er ikke lenger så viktig, man har ett helt annet fokus. man er mamma. Man har ett helt annet ansvar, ett helt annet mål og en komplett glede i livet. Delt med enda mer ansvar, bekymring og uro selvfølgelig. Det kommer man ikke utenom. Man er livredd for at det skje den dyrebareskatten sin noe.
Likevel det mest fantastiske følelsen og opplevelsen og et helt nytt fantastisk liv. Og jeg bytter derfor bæsjebleier med glede, vasker gulpeklær med ett smil om munnen og tenker at sånn er det bare, det er en del av pakka:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...