lørdag 13. mars 2010

Hurra? eller?


Tør jeg jubel eller ikke. Er jaggu ikke sikker. Etter masse natterangling, nattestrev og hyppige oppvåkninger og tidlige morgener, skal det nå være sånn at han sover 12 timer i strekk i sin egen seng? Skal det virkelig være sant. Tør ikke slippe jubelen helt løs men etter to netter der han ahr sovnet kl 18.30 og våknet forholdsvis kl 6 og 7 uten å grine men å begynne å leke og romstere i stede i sin egen seng så er jeg temmelig fornøyd i allefall. jeg bare krysser fingre og tær for at dette er noe nytt han har begynt med som han fortsetter med og gjør til sin nye soverutine. 12 timer og 12,5 timers sammenhengende sønv hadde jo vært himmelsk. 
Så nå må bare mor legge seg i rett tid også. nå trenger jeg kanskje ikke drøye den med å legge meg til kl 23 med å legge meg fordi han våkner da kanskje. Hadde vært herlig det også. men jeg tør som sagt ikke slippe jubelen løs helt enda. vi gir det en uke... tenker det kommer ett eller annet å snur opp ned på denne fine nye tingen også. som en forkjølelse, ei tann eller noe annet. Man vet aldri hva som lurer rundt neste natt her i huset gitt.
Ellers er jo humøret på lillegutt upåklagelig. han er bare blid, blid, blid. Og det smitter. Vel det burde jo smittet mer over på meg. jeg har mine ting og utbrudd men det er en helt annen sak.
jeg skal skjerpe meg og være mere blid jeg også. Man må ta vare på seg selv selv om man går hjemme og føler man ikke gjør noe. Jeg har alltid noe å gjøre, klesvask, rengjøring, legge på plass klær, rydde, vaske, rydde mer, ordne og lage system, lage mat, leke med Aron, gi aron mat, skifte på aron, legge aron, vekke aron, bade aron, gå tur med aron, handle og masse mer. Men innimellom skal man bare legge alt til side og ikke gjøre noen ting. bare se tv, eller lese eller lukke øynene. selv om man ikke får sove så bare la kroppen slappe av litt når barnet sover f.eks. 
Det er bare at jeg må tillate meg selv å gjøre det og heller bare drite i det jeg føler jeg burde gjøre. Det er jo der i morra likevel. det forsvinner ikke lissom. Det kan jeg love deg at det ikke gjør, den skittentøyskurva står der like herlig i morra. Bare enda fullere.
så nå skal jeg pleie meg selv og sitte i godstolen og se tv. god lørdag
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...