onsdag 25. august 2010

Mere jobbsøking, med cv denne gangen

føler meg litt sånn når jeg saumfarer finn for jobber jeg kanskje har en sjans til å søke på...

Jepp, har søkt på hele tre jobber til go jeg blir like overraska over det brede spekteret jeg søker på. Jeg går jo etter det der man ikke trenger utdannelse men mere jobberfaring og siden jeg stort sett har erfaring innen butikkjobber så må det jo bli dette jeg søker på. Denne gangen har skeidar, husfliden og en motebutikk fått æren av min skjønne søknad der jeg skryter uhemmet av meg selv, vedlagt en utrolig kompetanserik cv. Jædda... Vel det er nå en søknad i allefall. Og det er viktig og bare si positive ting om deg selv. Så det har jeg så absolutt gjort.. 
Og interessefeltet skal ingen symse av, jeg liker faktisk interiør, mote og håndarbeid. Ikke noe tull her, jeg klarer ikke alltid velge hva som interesserer meg mest bare.
Det kan bli litt deprimerende i lengden å kikke på alle de jobbene jeg ikke kan få pga utdannelsen som jeg mangler.. men men..

Min store drøm da jeg var liten var å bli interiørarkitekt, så skulle jeg bli kunstner, så skuespiller, så designer.. Vel den siste er vel kanskje enda en drøm. Vet ikke helt. Hvis jeg ombestemmer meg like mye nå som før så kan jeg liksågodt avvente en eventuell kunst og håndtverks skole.. Men tiden vil vise og økonomien vil vise hva jeg kan og ikke. 
I førsteomgang er det en deltidsjobb jeg trenger og har lyst til å teste meg i. Helt enkelt fordi jeg vil se om jeg klarer å jobbe og kan komme meg ut i arbeidslivet igjen.
Blogglisten

4 kommentarer:

  1. Godt at du har CV`n i orden, nå da;) Lykke til videre med jobbsøking - det gjelder å ikke gi opp og prøve å se mulighetene - kanskje var det ikke akkurat DEN jobben du kunne tenke deg, men så viser det seg å være en ålreit jobb allikevel. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Hei og lykke til. Et lite råd på veien (jeg jobber med rekruttering) Få frem motivasjon din for hvorfor du søker akkurat denne jobben. Arbeidsgivere ser gjerne etter de som viser ekstra motivasjon for akkurat den jobben de søker. Oppsøk gjerne selv de stedene du vil jobbe, og lever åpen søkmad personlig. Rart med det der, plutselig er du et menneske og ikke bare en søker......! Lykke til! Hege

    SvarSlett
  3. Hell og lykke med jobbsøkingen :) Alt ordner seg for gode mennesker, så du skal se at pluselig så er du ansatt et spennende sted :)

    Koselig at du er med i konkurransen min! Lykke til!

    Titt gjerne innom meg i morgen også, for da kommer jeg til å legge ut en konkurranse med vognpose i premie!

    Ha en deilig torsdag!

    Klem

    SvarSlett
  4. Pia: tusen takk. Ja vi får se hva det blir, en jobb er en jobb for meg akkurat nå. Mest for å få prøvd seg litt ute i arbeidslivet igjen

    Hege: Tusen takk for råd, det skal jeg huske på. Og skal prøve så godt jeg kan. Det er jo sant det med den store forskjellen på ett papir og et menneske.

    Hilde M: takk, åh gjett om jeg titter innom da ja. Tror jeg har vært med på alle konkurransene dine snart. he he..
    Takk, får håpe det blir jobb på meg snart.
    ha en flott torsdag selv.
    klem

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...