torsdag 5. august 2010

Oslo stinks...


Har lenge tenkt på det men nå sier jeg det rett ut. Oslo stinker BIG TIME  
I allefall på heisfronten. Før tok jeg aldri heis og jeg skjønner jo hvorfor nå. Jeg har ikke gått glipp av noe. Jeg har heller skjermet meg for en del vil jeg si. 

Er det bare i oslo eller men jeg syns hver eneste heis stinker piss og hvis de ikke stinker så funker de ikke eller er stappfulle av mennesker med handleposer.

Så jeg lurer på om alle fulle folk, narkomane eller folk som ikke klarer å holde seg å pisser i heisen?!!!! Hva fader lissom. Det er jo langt over disgusting.. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg aldri tatt heisen, men nå er Oslo bygget slik at dersom man ikke kan gå eller ta rulletrappa så må man ta heis, 
Ta for eksempel Byporten. Heisen fra t-banen stinker derfor tar jeg nå den gangveien opp og krysser gata fremfor å ta den heisen. Men så må jeg på rullebåndet go hvor å komme meg til neste etasje må jeg ta rulletrapp go det går jo ikke meg barnevogn, derfor må man ta heisen. Og butikkene, herrgud noen er så små at man ikke tør prøve å gå inn.

Og på Oslo City herregud hvor skal jeg begynne. Der er jo heisene så utrolig treige og fulle av jalla, jalla med hele slekta, fjortiser, late mennesker og folk som jobber der som er på pause.. 
Jeg har bare tre ord å si til dere MOVE for faen. La de som bruker rullestol, har barnevogn og er dårlige til beins få bruke heisen. Det er jo oss den er tiltenkt. 

Om man ikke gidder og er for lat til å gå 5 meter for å stå i ei rulletrapp for så å traske mange km videre rundt i tusenvis av butikkene så burde man kanskje holdt seg hjemme på sofaen.

Dette har irritert meg i flere år og nå har begeret rent over tydeligvis. 
Og hva med å la oss få komme ut av den forbanna heisen før man løper inn i den livredd for at den skal kjøre ifra en.
Her gjelder det samme t.banen, buss, trikk osv. Kan vi som skal av få gå av først så det blir plass til nye passasjerer. Makan til dårlig køpolitikk vi nordmenn fører altså. Vi er faktisk verst i verden. 

Også er det alle de butikkene som har trapper i hytt og gevær og heiser som man må stå og holde inn etasjeknappen for at den skal kjøre. f.eks benetton og gina tricot har slike heiser.. Greit nok at det er en gammel by og sikkert ikke lov å  bygge om til sånt og sånt og trapper og alt men kan dere ikke da ha barneklær, barneting, mammaklær og sånt i første etasje og ikke i 3 og 4. Lengst opp og mest kronglete til. 

Enkelte butikker kommer man ikke igjennom hyllene med barnevogn en gang så jeg bare gir opp og går.. 
Nå skjønner jeg hvorfor det er sjeldnere og sjeldnere jeg er i byen. Tveitasentret er toppers og barne og rullestolsvennlig for å si det sånn. Her er det rullebånd, heis og trapper. 

Men ærlig talt fordi om man setter sprøyter så man ser i kryss, røyker til man ser julenissen, drikker til man ser svart eller er for full til å skjønne hva man gjør. Så kan man vel for gi faen i å pisse i heisene og bidra til at Oslo blir om mulig mere skitten by enn den er. 

Jeg er så lei av å holde pusten når Aron og jeg kjører heis og for et minne til gutten da. Enkelte heiser er han også redd. På Stortinget har de nemlig innført slike fancy heier med fiolett lys for å holde narkomane unna dem, men de pisser likevel i de heisene og i tillegg blir man jo huggærn av det lyset. Aron hylgriner hver gang, så derfor går vi ikke av på stortinget lenger heller. Det vi kan gjøre i Oslo er å være i parken, eller gå opp og ned Karl johan og besøke pappan på jobben. 

Derfor holder vi oss mest på Tveita. selv om vi kan bli lei så er Tveita er best, ingen protest:) 

ha en flott dag med eller uten heiskjøring
Blogglisten

4 kommentarer:

  1. Sååå enig!!!
    Digger måten du skriver dette på, hehe :)

    SvarSlett
  2. he he takk:) Det er sykt irriterende og noen ganger har jeg bare lyst til å kjøre på de med barnevogna... bare på pur f.

    SvarSlett
  3. Ja, Oslo City sucks big time. Jeg måtte vente 5 minutter på heisen! Den var hele tiden full av svartinger som vagget av gårde med unger under hver arm - men ingen vogn! Og når man først kommer inn i heisen, og det kommer en barnevogn til inn, så skal alltid den personen ut av samme etasje som deg selv, og selv om man begynner og gå ut først, så begynner den andre personen også! Så barnevognene må kjempe om å komme ut, og krasjer inni hverandre - veldig irriterende!Nei, blir ikke mange turer på Oslo City på meg nei. Ingen barnevogn vennlig sted...

    SvarSlett
  4. Høres utrolig slitsomt ut. Sjeldent jeg besøker Oslo, og igrunnen veldig glad for det :)

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...