onsdag 4. august 2010

this day is a good day


NOT... vel den begynte bedritent for så å ende bra da i allefall
vel dagen starta kl 4.30 da min skjønne gutt bestemte seg for at NÅ er det morgen. Vel, jeg stod ikke opp men hentet gutten til senga vår og trodde vel jeg kunne klare å få han til å sove videre der... Men NEIDA.. han ville jo ikke sove. ikke med den første timen i allefall. Samme hvor forferdelig trøtt han var. Etter en times kosing, klapping, herjing, stryking på hender, føtter, rygg, panne så tror jeg han sovna sånn delvis og sov i hele 30 minutter JUHUUU. Fantastisk! men sov mamman da? NOT.. jeg var jo allerede rukket å blitt lysvåken etter å ha forsøkt å være søvnterapaut i en time

kl 6.30 stod vi opp  etter intens herjing. Tror det begynte i 6 tiden da jeg forsøkte å slumre, verne meg mot en liten 13 kg kropp som absolutt skulle krabbe over hodet mitt og etter utallige forsøk på å presse mobilen min oppi det ene neseboret mitt  
Jeg tok hintet og stod opp, tok en dusj for å våkne mer og lot ungen herje på rommet sitt. Etter to minutter hang ungen grinende på utsiden go vill einn i dusjen. Jeg mistenker at det er noen tenner på vei for han har sutra hele morgenen og vært tydelig på søvnunderskudd. (merkelig fr han sov jo såååå godt i natt)

Forsøkte å legge han i vogna allerede kl 8 etter skift, leking, litt herjing, tv, grøt og melk. Etter en time sovna han, men da skulle på død og liv noen rørlegger begynne å borre og hamre i leiligheta over og vaktmesteren i boretslaget skulle klippe gresset utenfor for 'nte gang denne uka..  og vekka selvfølgelig ungen som nå var vettskremt og hylte. Da henta jeg pappa'n, han tok over og ungen sovna. Borringa ga seg og ungen sov i 3 1/2 time!!!! 
så resten av dagen har jeg hatt (og gudskjelov for det) en blid, hyper og herjende guttunge. Mens han har hatt en trøtt halvsovende mamma på slep. 

Men dagen endte bra uansett. Vi har kosa oss og vært å plukka bringebær og rips hos bestemor. Og du kan tro det var stas å sitte å spise bringebær og kesam med skje helt på egenhånd. Ungen så ikke ut. Vel han så like søt ut som bringebær med rosa kesam over hele seg. Så lykkelig og søt.
så en dag trenger ikke være bedriten tvers igjennom. Den kan faktisk begynne dårlig for så å bli kjempebra. Så det er absolutt håp selv om man står opp på feil bein. man har tid til å rette det opp:)
ha en flott dag på riktig eller feil fot.
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...