torsdag 12. august 2010

Road Trip


Vi er på skikkelig biltur, til selveste Trøndelag. Kjøringa har gått greit og guttungen har vært en engel å ha med på tur. Nok en gang. Han er nesten snillere å ta med på tur enn hjemme innimellom. Vi kjørte i 5 tiden og slapp unna det meste av rush trafikk, stoppa på Myklegard da uttungen begynte å bli sulten og trøtt. Ga han ny bleie, melk og litt kos og han fikk krabbe og gå litt rundt. Lite biler på veien, vi kjørte videre gutten sovna etter Elgstua og vi cruisa videre Nordover... Bytta på å kjøre, plutselig var vi på Reana, så på Alvdal og plutselig kl 23.30 var vi fremme på Melhus.
Alt gikk så bra bortsett fra EN ting... Noen som har lagt merke til noen nye rare fotobokser som blinker til tross for at man holder fartsgrensa. Jeg har aldri sett de før men tenkte med en gang at det kanskje var de nye som måler gjennomsnittsfarten... Jo,da vi oppdaga det etter å ha passert den andre og først da skjønte vi at FAEN den måler ikke farten når vi er ved boksen men gjennomsnittsfarten på de 5 km du kjører mellom de to boksene. Noe sier meg at vi helt garantert kjørte litt for fort... Så det kan bli dyrt... Typisk det at disse boksene kom for 3 uker siden og er plassert på den mest folketomme og øde plassen man kan tenke set like før Alvdal... Men advarsel til alle mine lesere. DE fotoboksene finnes nå og er i høyeste grad i bruk. Så pass på når du ser ett slikt skilt som ovenfor... og ikke vær like blonde og uerfarende bilister som oss og tenke at å kjøre litt over fartsgrensa ikke gjør noe når det er så øde og tomt... Veivesenet tar deg......
Men vi lar ikke dette ødelegge for en koselig tur ferie i Trøndelag. Kanskje kjørte vi ikke for fort i det hele tatt, for fotoboksene blinker begge to uansett
Nå skal vi besøke slekt og venner og jeg skal vise min kjære stedet der jeg er vokst opp. Rissa. Utrolig lenge siden jeg har vært der selv.
Ha en flott helg med eller uten bilkjøring



Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...