tirsdag 25. mai 2010

bihuleverk er no herk


Etter å ha blitt tettere og tettere gjennom hele pinsa og knapt nok klarer å puste hvis jeg lukker munnen så har jeg krypt til korset, ibuxen går ned som godteri og nesesprayen er limt fast oppi nesa. Men å gå til legen gidder jeg ikke. Vel det å betale 250 kr for en legetime og ta prøver i huet og rævva for å få vite at dette bare er ett virus som de ikke kan hjelpe meg med ikke akkurat er høyest på lista mi nå.

Det hjelper heller ikke at alle lyder er som å få ett glasskår kjørt oppi øye og i tinningen heller. Kan fader meg ikke huske sist jeg var så pjusk. Men jeg har ikke tid til å være syk. jeg har en turbogutt på ett år som forvandler hele leiligheta til ett lekeparadis (les rotehus) og selv om han også har feber så er han mere turbo enn noen sinne. Hvordan klarer han det lurer jeg på. Han har 39 i feber men å leke og herje og tulle og fjase det orker han. Jeg orker knapt nok å hente meg ett glass vann.

Men i dag dro jeg til Svigermor og fikk hjelp. Hun har nemlig det fantastiske apparatet sitt. Det er smertebehandlingsapparat med infrarøde stråler som behandler der det trengst. Og etter to behandlinger i panna, og to på hver side av nesen så kunne jeg puste mye lettere og det enorme trykket i panna og rundt øynene var lettere. Syns i grunn at et sånt apparat burde vært et nødvendig inventar i ett hvert hjem på lik linje med mat. Bare syns det er ett så dyrt apparat. Men at det hjelper det kan jeg skrive under på. Føler meg ti ganger bedre nå enn før behandlingen. Og mye bedre enn å dra til legen å få beskjed om at det må gå over av seg selv.



Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...