fredag 17. september 2010

Brutal slutt på lykken igjen


Da har det skjedd igjen. Mister for andre gang i år. 9-10 uker på vei også er det bare ikke liv. Fikk etter mye om og men krangla meg til en ul og der viser det det jeg har fryktet skulle skje igjen. At det ikke er liv laga likevel. Jeg som var så glad for at det denne gangen gikk bra så lenge. Men denne gangen har ikke kroppen ordnet opp selv heller så jeg må få medisinsk behandlig. Slipper heldigvis utskrapning inntil videre. Legen og sykepleieren er veldig hyggelige og gjør alt for å hjelpe oss og forklare osv. Legen mener neste gang vil det gå bra og sykepleiern trøster og sier dette ordner seg og forsøker å forklare om de Pillene.
Cytotec er pillene som skal gjøre at alt skal gå over. Det som jeg i 9 uker har trodd var begynnelsen på en ny tilværelse og ett nytt familiemedlem. Men slik skulle det ikke gå denne gangen. Jeg følte meg så nære den magiske grensa, for da vi skulle fortelle det til familie og venner. Så nære den grensa der alt skulle gå bra. Men det var vel ikke meningen denne gangen. Tviler på jeg orker denne prosessen en gang til nå på en stund.

Kanskje er det meningen jeg skal jobbe i stedet. Håper virkelig det ordner seg i stedet nå da.
Jeg kan visst få vondt, veldig vondt og derfor skal jeg ta de 4 Cytotec pillene sammen med to pinex forte. Jeg kan ta de med en gang når jeg kommer hjem eller dagen etterpå. Jeg velger å begynne kuren med en gang jeg kommer hjem. Jeg tar pillene, merker ikke stort, tar de to smertestillende, merker ikke noe mer da heller. Tar så to nye smertestillende en time senere. 

Nå begynner det å skje ting. Det knyter seg i brystet og stikker og gjør sinnsykt vondt. Akkurat som noen fester ett bånd med kniver og presser sammen rundt mellomgulvet og brystkasssa mi. Slik fortsetter det i rielignende tak. 3 timer holder det på. Jeg tror jeg skal dø, det gjør så vondt som jeg aldri har kjent før. Det å føde en unge er ingenting i forhold. De smertene her var verre enn rier. 
Jeg fastner i en gråtende forsterstilling mens jeg forsøker å puste innimellom gråt og hyling og smertetak. Samboeren min fortviler og blir kjemperedd. Skal det virkelig gjøre så vondt? Til slutt får vi svigermor til å komme ned med noe mer pinex forte. Tar to til av de og det begynner å bli litt letter og lettere smerter.  Etter 3 timer tar kvalmen over i stedet og jeg spyr og spyr. Klarer ikke holde på noen ting. Tar derfor de to afipram stikkpillene som da visstnok skal være kvalmestillende. Fungerer ikke. Jeg spyr som en gris. Jeg fortviler, jeg gråter jeg syns skikkelig synd på meg selv. Hvorfor er vi så uheldige? Det hadde passet så bra, hva er galt med kroppen min, Tankene raser og jeg får ikke sovet så mye. Tanker og spying, tanker og spying, skjelvetokter, blødning og til slutt står jeg opp. Legger meg på sofaen siden jeg holder kjæresten våken. Så våkner gutten og 3 timer søvn var det man skulle få.. Men det er godt å sitte å kose med gutta nå, godt å ha de. Og jeg er heldig som har de beste guttene i verden.
kvalmen vil ikke gi slippet og jeg skjønner at denne helga kan bli lang og vanskelig med en samboer som skal jobbe og en vilter ettåring. Mamma stepper derfor inn, snill som hun er og tar med seg Aron hjem og har han i helga. Så kan jeg komme til hekten igjen.

Nå er formen bedre heldigvis etter litt reisesyketabletter som funka på kvalmen og mye hvile, søvn og ro. Men denne prossessen var utrolig hard og brutal. Jeg unner ikke noen disse enorme jævlige smertene jeg måtte igjennom. Tenk at noe så lite og så skjørt kan lage så mye oppstyr, både at jeg har blitt glad i den lille spiren og at det skal gjøre så vondt å gi slipp på den både psykisk og fysisk. Men nå må jeg bare se framover, ta vare på det jeg har og få ut følelsene, reaksjonen og sorgen. Så håper jeg at alle gode ting faktisk er tre.
Blogglisten

13 kommentarer:

  1. Så trist :(
    Når man håper på en baby, og det
    ikke går, skjønner jeg både sorgen og frustrasjonen.

    Trøsteklemmer fra meg

    Håper ting ordner seg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjære, kjære deg!!! Så utrolig sterkt og vondt å lese. Jeg kan bare prøve å forstå hvordan du og M har det nå... Håper at neste gang dere eventuelt prøver at spira holder seg fast.

    Tenker masse på deg og sender bøttevis med klemmer til deg

    SvarSlett
  3. Dette var trist lesning på en fredagskveld :/
    Kan ikke i det hele tatt forestille meg hvor vondt du/dere har det nå. .
    Ta vare på deg selv,og søk trøst i hverandre.

    SvarSlett
  4. Takk søte dere. Har heldigvis god støtte rundt meg både fra familie og gutta mine og venner. Det er tøft men vi gir ikke opp så lett. Vi har jo heldigvis god tid selv om det kan bli veldig demotiverende å tenke på å prøve på nytt igjen.

    SvarSlett
  5. Hei
    Oppdaga bloggen din i dag...
    Det første innlegget eg leser er grusomt trist!
    Så vondt og leit. Håpar at du kjem deg til hektene fort. Har vert gjennom lignande men ikkje så langt på vei. Vondt og trist uansett.
    Det kjem til å gå bedre neste gong!
    Masse lykke til vidare.

    Ps. du har ein kjekk blogg :D
    Marie

    SvarSlett
  6. Hei Marie.
    Takk og koselig at du har oppdaget bloggen min da selv om det første du leser er det innlegget her. Men sånn er livet dessverre. Det går opp og ned. Det som ikke tar livet av en gjør en sterkere. Man m bare bruke tiden til hjelp.

    SvarSlett
  7. Uff, så trist å lese.. Sender over mange klemmer!

    SvarSlett
  8. Huff, da, trist å lese.Men ta nå ting med ro, ta vare på deg selv og slapp av. Aron er fortsatt så liten, du får kanskje for lite søvn - kanskje kroppen ikke var klar ennå? Prøv å tenke positivt. Og du får flere sjanser. Klem fra meg

    SvarSlett
  9. takk dere. det er nok riktig Pia. Kroppen min må nok få hvile, komme i sjakk og være klar. Noen forandringer må nok til før man er helt klar for en ny liten baby. Aron krever ganske mye nå ja så den tiden med to kommer nok en gang i framtiden.

    SvarSlett
  10. Å, Wenche, så trist å lese!! :( Föler med dere!!
    Titter inn på hjemmesiden din i ny og ne og må si jeg er imponert over alt du lager - du er så flink! Det har du jo alltid värt!! :)

    Ikke mist motet, du er sterk og kommer til å klare deg uansett hva som skjer!

    Stor klem fra meg, tenker på deg!!

    SvarSlett
  11. Å kjære Wenche! Har ikke fått vært så mye på nett de siste dagene, og har ikke fått lest bloggen din før i dag!

    Så forferdelig trist. Gråter her jeg sitter, og skulle ønske jeg kunne trøste deg! Det må være forferdelig vondt! Når jeg ikke har så gode dager, og jeg har det vondt, så pleier jeg å tenke på mottoet "alt ordner seg for gode mennesker". Det er sant, og alt pleier jo å gå bra til slutt. Selv om det noen ganger etter mye vondt, smerte, tårer og motgang. Så du skal se at plutselig en dag sitter du med et nytt frø som kommer til å vokse seg stort og sterkt!

    Stor og varm klem fra meg

    SvarSlett
  12. Takk søte deg. flotte ord og kjempefint motto. Man må bare se på det gode man har og være glad for det. Så blir alt det andre en bonus.
    Det er i motgang det går oppover:)
    klem

    SvarSlett
  13. Kristine min. Savner deg!!! Takk vennen. Du er god du. Håper alt er bra med dere også. Koselig at du titter innom her.

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...