søndag 12. september 2010

Hvitløk

Som den ekte husmora jeg er så lager jeg selvfølgelig fløtegratinerte poteter fra bunnen av, med hvitløk i. Men det jeg tydeligvis ikke har lært er hvordan å få bort denne hersens hvitløkslukta fra fingrene. Grusom lukt. Må man kutte hvitløken med hansker eller er det noe jeg ikke har fått med meg her. Nå har jeg skrubba og vaska fingrene på tredje dagen og syns det lukter ille enda. Litt mindre i dag vel og merke men skal man gå rundt med hvitløksfingre i 4 dager a ? Er det ikke neo med å vaske med sitron som får bort lukta? Synd vi ikke har sitron her i huset og det er søndag for hvis ikke skulle jeg prøvd det. 
Hva er dine tips for å fjerne hvitløkslukt? også for å mildne hvitløksånden etter å ha spist masse hvitløk? Det er jo det verste, folk som har spist hvitløk når man selv ikke har spist hvitløk... 

Blogglisten

2 kommentarer:

  1. Pleier bare at det lukter hvitløk den dagen eg lager noe med det, men kan være fordi eg pleier å bruke hvitløkspresse...
    Fant imidlertid et tips på kjerringrad.com som kan prøves idag, siden sitroner blir litt mer vanskelig å få tak i:
    Et tips for å fjerne hvitløklukt er å gni hendene mot noe av stål. Kranen på vasken kan for eks. brukes. Dette er et kjerringråd som er blitt brukt opp gjennom tidene og er velkjent blant erfarne kokker.

    Håper det hjelper deg ^^,

    SvarSlett
  2. tak det skal jeg huske å til neste gang eller kanskje gå til innkjøp av hvitløkspresse .. :P he he

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...