tirsdag 28. september 2010

Sinnasnekker'n


I dag kommer endelig programmet jeg og så mange andre i familien har ventet på. Nemlig den episoden av Sinnasnekker'n  hvor min kjære Mamma Siw og Stepappa Øivind er med. 
Får nok se noen klipp av mins småsøsken også tenker jeg. De har jo hatt et hus uten like å pusse opp og det har jo vært et prosjekt som jeg selv aldri kunne tenket meg å begynne på. men de har gått på med frisk mot, møtt en del utfordringer og dermed møtt veggen litt. Etter mye frustrasjon og fortvilelse over lekkasjer, oversvømmelse i kjeller, fukt og ett tak som plutselig må byttes kom Sinnasnekker'n dem til unnsetning. Hjalp de masse, ga ny giv og nå er huset ikke til å kjenne igjen. Og de har fortsatt oppussingen på en måte jeg aldri har sett før. Kjenner jeg blir kjempestolt over hva de har fått til og fortsatt får til. For det er ikke snakk om at oppussingen stoppet etter de var med i programmet, neida. Her har de fortsatt og de er nesten i mål. Det er helt annerledes å komme på besøk der nå enn før. Som Otto sier i innledninga det så jo virkelig ut som en byggeplass. Nå derimot vil jeg si at huset har blitt ett flott og koselig hjem. 

Og jeg er så glad for at de endelig fikk litt hjelp også. Mamma og Øivind er to så utrolig snille, fantastiske,  gode og omtenksomme personer som alltid stiller opp for andre og hjelper til. Så det var sannelig på tide at de også fikk hjelp. 

Så følg med i dagens og neste ukes episode av sinnasnekker'n og følg prossessen. Jeg er i allfall kjempespent på hvordan de har jobba og hva Otto sier om dem og prosjektet. Se på TvNorge kl 20.30 i kveld og tirsdag neste uke til samme tid. 
Blogglisten

2 kommentarer:

  1. Så fint skrevet Wenche!

    Hilsen Anette M. G.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg så programmet og ble overveldet av hvor mye som må gjøres og at de har klart å bo i huset underveis. Vet at både Siw og Øyvind er to hjelpsomme mennesker som helt klart fortjente å få litt hjelp. Veldig glad på deres og barnas vegne :-)Skal helt klart se siste del av programmet!

    SvarSlett

tusen takk for kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...